De Behandeling Tatoeage-verwijdering

Alle kleuren, door middel van lasertechniek.

Tatoeages zijn afbeeldingen in de huid, die meestal opzettelijk ter verfraaiing zijn aangebracht. Men ziet ook wel tatoeagepuntjes die bijvoorbeeld een gebied op het lichaam markeerden, als er bestralingstherapie werd toegepast. Tatoeages die niet opzettelijk zijn aangebracht worden vooral gezien na verkeersongevallen op asfaltwegen. De kleine asfaltdeeltjes die tijdens een val in een schaafwond gedreven worden kunnen een permanent grijsverkleuring van de huid veroorzaken.

Geschiedenis

Verreweg de meeste tatoeages zijn aangebracht ter verfraaiing van de huid en kent een lange geschiedenis die teruggaat tot de prehistorie. Aanvankelijk werd er koolstof (as) of plantensapextracten in de huid gewreven en later door het prikken van pigmenten in de huid. Tatoeages hadden bij primitieve samenlevingen vaak een religieuze betekenis of hadden betrekking op culturele tradities van de stam. Heden ten dage worden veelvuldig -vaak meerkleurige-tatoeages gezet met als belangrijkste reden een bepaalde identiteit te creëren of te accentueren of om bij “de groep” te horen.
Het kan zijn dat u, om welke redenen dan ook, uw tatoeage wilt laten verwijderen. In Laserpraktijk Zaandam bent u dan op het juiste adres om uw tatoeage vakkundig en littekenvrij door middel van geavanceerde lasertechnieken te laten verwijderen!

De behandeling

De behandeling wordt uitgevoerd met onze zeer geavanceerde lasers, dus met een minimum aan pijn, ongemak en bijwerkingen.
Wetenschappelijk gezegd werken de lasers volgens het principe van selectieve fotothermolyse. De laser ( light amplification by stimulating emission of radiation ) geeft een zeer smalle intense lichtbundel af, die met grote precisie te richten is. Door een zeer korte puls te gebruiken zal het laserlicht een soort explosie van energie laten ontstaan in de inkt van de tatoeage.
De inktdeeltjes zullen steeds kleiner worden, totdat ze uiteindelijk zo klein zijn dat ze ofwel door het lichaam zelf afgevoerd worden ( via de macrophagen, het lichaamseigen opruim – systeem ) ofwel niet meer zichtbaar zijn. Er wordt geen weefsel verbrand of weggesneden. Deze derde generatielasers beschadigen de huid niet. In enkele gevallen ontstaat er een (tijdelijke) verkleuring van de huid, maar deze zal zich herstellen.

Wat zijn de risico's?

Hoewel met een goede voorbereiding mogelijke complicaties gering zijn, blijft de kans op een tijdelijke bijwerking aanwezig. De kans bestaat dat er op de behandelde plek blaasjes/vochtbellen ontstaan. Deze zijn van tijdelijke aard en meestal ook binnen 24 uur verdwenen, een enkele keer kan het herstel enige dagen duren. In zeldzame gevallen kan er ook een verkleuring van de huid worden waargenomen. Deze verkleuring zal spontaan wegtrekken, maar kan van enige weken tot enige maanden aanhouden. Er zijn geen complicaties bekend die van blijvende aard zijn.

Hoe lang duurt de behandeling?

De duur van de behandeling is afhankelijk van de grootte en de plaats van de tatoeage. Gemiddeld zijn er 15 minuten nodig. Hoe vaak er behandeld moet worden hangt o.a. af  van de gebruikte inktsoorten. Een amateur-tatoeage, die meestal met zwarte natuurlijke pigmenten gezet is en niet zo diep in de huid is aangebracht, is vaak al na drie tot vijf behandelingen verdwenen.
Een professioneel gezette tatoage heeft (veel) meer behandelingen nodig voordat die verdwenen is, vaak acht tot twaalf behandelingen. Dat komt hoofdzakelijk omdat de inkten veel dieper in de huid zijn aangebracht en de gebruikte kleuren-inkten synthetische stoffen bevatten die voorkomen dat de tatoeage snel zal vervagen of aan de randen zal gaan uitlopen. De tijd tussen de behandelingen bedraagt 4 tot 6 weken, dat heeft te maken met het opruimingsproces en het herstel van de huid.

Is de behandeling altijd succesvol?

Het principe van deze behandeling is zeer goed geschikt voor huidtypen I t/m IV, dus van melkwit tot de olijfkleurige huid. Bij huidtypen V en VI bestaat er een kans dat het natuurlijk pigment van de huid bij het verwijderen van een tatoeage ook wordt aangetast.

Richtprijs 30 euro per 15 cm²

GEGARANDEERD DE GOEDKOOPSTE

GEZICHTSBEHANDELING MIDDELS

CARBONLASER

De carbon laser peeling heeft een uitstekend zuiveringsproces voor diepe
reiniging,en het resultaat is mooier en langdurig.
De carbon laser laat de huid van binnenuit werken.
Het stimuleert de huid om nieuwe collageen aan te maken waardoor de
huid zichtbaar verjongt. De carbon behandeling zorgt ervoor dat de
huid sneller vernieuwd.
Is carbon laserbehandeling voor u geschikt?
Indien er aan uw huid enige vorm van schade is te bespeuren.
Bijvoorbeeld huidveroudering waardoor er huidverslapping is opgetreden,
er rimpels zijn ontstaan. Maar ook voor pigmentvlekken en
zonverbranding. Door de toepassing van laser wordt een nog sneller
resultaat bereikt. Een carbon behandeling mag u regelmatig ondergaan.
Wij ervaren goede resultaat bij extreem droge huid, acne littekens,
donkere kringen onder de ogen, kraaienpootjes, vetophopingen onder de
ogen, rimpels, littekens.

Met een carbon behandeling brengen wij een peeling aan die medische
actieve kool poeder bevat. Door de combinatie van ND- Yag laser en
medische koolstof is dit een uitstekend zuiverginsproces voor diepe
reiniging en is effectief in het beheersen van de talg afscheiding,
anti ontsteking, acne en raffinage van de porien. De carbon laser
peeling is ook een effetieve methode voor verjonging en anti-aging,
het gaat om een veilige en vrijwel pijnloze laserbehandeling. Na het
verwijderen van de carbon met laser wordt er een verkoelend masker
aangebracht op het gezicht.

Neem gerust contact op voor vrijblijvende prijsopgave 0626252112